Oslo över dagen

I torsdags skulle Tony upp till Oslo och jobba så jag passade på att åka med och turista lite. 
 
Planen för dagen var Operahuset, Vigelandsparken och lite fönstershopping. 
 
Började med Operahuset eftersom det ligger granne med Sentralstationen.
 
 
I  Vigelandsparken hade jag hoppats på några lugna sköna timmar med kaffe och stickning i skuggan av ett träd och utsikt över de fantastiska skulpturerna. När jag kom dit var hela parken var full med barn och ungdomar som teckande, grillade korv och gymnastiserade ivrigt påhejade av sina kamrater. Tystnaden och det stilla infann sig inte så besöket blev inte så långt som jag hoppats.
 
 
Tog mig tillbaka till stan via Karl Johann och åt årets dyraste lunch med Tony. Eftersom det är exakt samma affärer där som här avstod jag shoppingen och hamnade till slut tillbaka ner på Operan med en kopp kaffe och min efterlängtade stickning innnan det var dags att åka hem igen. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Sten

Ser fint ut. Synd bara att det är så brottsligt dyrt i det landet.

2013-06-24 @ 15:12:41
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0