Uthållig, seg och grann

Igår sprang jag Göteborgsvarvet på 2.03:13 en förbättring med ca 11 minuter mot min tid förra året. Det känns som jag springer med ett leende hela tiden och som om inte det var nog fick jag ett härligt skratt när jag kom ner för Älvsborgsbron och fick syn på den fina skylten som Anna-Karin och hennes systerbarn Amanda och Theo hade gjort bara till mig.


Foto: AK Sten

Bättre  omdöme kan man inte få och det gladde mig verkligen. Bild på mig in action och lite annat från gårdagens Göteborgsvsarv finns på hennes blogg.

Idag känns det som dagen efter och jag har tagit det väldigt lugnt, lite fika med våra vänner från Kalmar innan de körde hem igen och en långsam promenad med Tony längs kajen och i Färjenäsparken.

Det blir vila någon dag till och sen börjar slutladdningen inför Stockholm Marathon. Faktum är att när jag kom imål igår kände jag, även om jag var trött, att med ett litet långsammare tempo är det fullt möjligt att springa ytterligare 21 km. Nu återstår att se om min kropp också  tycker så. Men jag lovar att göra allt jag kan för att övertala den att vi tillsammans skall fixa 42 195 meter den 2 juni.

Men än så länge är det vila som gäller och det var skönt att få njuta av äppleblom och att se Älvsborgsbron i fjärran och veta att jag inte behöver ta mig över den i motvind idag.


Kommentarer
Postat av: Ulla

Du är fantastisk. Jag beundrar dig Kram på dig.

2012-05-14 @ 12:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0