Kvällsfoto i Stockholm

Jag har varit i Stockholm och  Uppsala två dagar denna veckan för jobbets räkning.
Eftersom jag hört lite om utställningen kring Kinas terrakottaarmé som just nu visas på Ostasiatiska museet ute på Skeppsholmen bokade jag ett senare tåg hem igår och passade på att gå och se den utställningen.

Utställningen ryms i ett bergrum som verkligen var en annorlunda utställningslokal. Man gick in genom en dörr rätt in berget och fick sen följa pilar på golvet en bit i berget och där bland rostfria rör och betongputs stod dessa unika terrakottakrigare. De var placerade i glasmontrar och det var rätt mycket folk där så tyvärr kan jag inte bjuda på några bilder från utställningen.

Istället tog jag några bilder under min promenad in mot stan, vilket inte heller var lätt eftersom jag inte hade något stativ med mig. Men jag gjorde några försök att vila kameran stadigt mot något underlag och som ni ser blev det lite skiftande resultat. Men ibland kan även de suddiga bilderna vara bra, känns som man får lite höst och spökkänsla när man tittar på dom.

Bilden från bron in mot Skeppsholmen är jag hyfsat nöjd med men hade givetvis gärna åkt tillbaka med stativet och tagit om den. Den blev lite sned från början men jag har försökt att räta upp den.




Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Läckert Ann!

2010-11-03 @ 22:01:42
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Ulla

Dom går inte upp mot Göteborgsbilderna.

2010-11-06 @ 13:56:54
Postat av: Ulla

Göteborgsbilderna var finare.

2010-11-06 @ 14:03:05
Postat av: Ann

AK: Tack!

Ulla: Ja Göteborg är finare :)

2010-11-06 @ 23:13:58
URL: http://annsve.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0