Björkö

Igår åkte vi en tur till Björkö för att fira mamma som fyller år lite senare i veckan. Innan kalasandet skulle T försöka fixa ljuset på en moped och då passade jag på att ta en tur i bergen.

Meningen var att jag skulle plocka lite björnbär men de är alldeles försenade i år. Växer en hel del på buskarna men de är fortfarande röda och stenhårda. Hittade ett och annat som var svart men oj så surt...

Istället gick jag runt i bergen på något ostadiga ben och livrädd att ramla och tänkte på hur det var här när jag var lliten. 

Då bodde vi hos min morbror på somrarna och i sprang här i bergen som om det var platta marken. Vi visste precis vilken väg man skulle gå och vilka stenar som var lösa. Ivriga att komma bort till Sandviken för att ta ett dopp. På kvällarna var det kvällsdopp vid 3-knop som ligger i viken bakom den lilla röda stugan.


Kommentarer
Postat av: Ulla

Vilka Underbara minnen du har.En riktig bild från Bohuslän.

2010-08-29 @ 10:41:39
Postat av: Anna-Karin

Jättevacker bild Ann. Underbart fina moln!

2010-09-07 @ 15:32:29
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0