Färjenäsparken

När vi flyttade hit för fyra år sedan befolkades parken av kabelbrännare, uteliggare och irländska asfaltsarbetare. Nu är det helt annat, sedan något år tillbaka har man börjat att rusta upp parken. Hittils har man anlagt totalt 5 km gångbanor, fina planteringar, satt ut bänkar och bord, gjort grillplatser för picknick och byggt en stor härlig lekplats. Innan hösten är planen att det även skall finnas en idrotts- och aktivitetsyta med bland annat basketplan, skateramp och en öppen yta med gymredskap.

Här betydligt glesare mellan folket än vad det är ett stenkast bort på kajen. Så trots att jag möter både barnfamiljer, flanörer och joggare är det få av oss som bor här kring Erikseberg som upptäckt vår nya park, vilket jag tycker är både bra och dåligt. Bra för att man finner lugnet och tystnaden, men dåligt för att det satsats stort på parken och fler borde uppleva det. Så nästa gång du är i närheten, ta vägen ner mot Färjenäs och gå en liten runda upp i parken och titta på förvandlingen.


Kommentarer
Postat av: Ulla

Jag är uppfödd på Hisingen, men har aldrig hört talas om Färjenäsparken. Det var kul.

2010-08-02 @ 08:24:58
Postat av: Anonym

Inte att förglömma är att även jag smög omkring i parken med kameran i högsta hugg då för fem år sedan :-) Superfina bilder du fångat!

2010-08-11 @ 14:57:56
Postat av: Solveig

Sv: Tack för din kommentar :-) Färjenäsparken måste jag besöka, jag älskar parker! Trevlig helg!

2010-08-13 @ 09:27:32
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0