Kursuppgift

Idag har jag äntligen fått tummen ur och gjort klart en av uppgifterna i min kurs Digital Bildbehandling.

Uppgiften gick ut på att vi skulle fixa lite med en bild och bland annat byta färg på rutchkanan från gul till röd. Det var väldigt pilligt eftersom det sticker upp små gröna grässtrån in i det gula. Om ni inte visste det innan så vet ni nu att gräs är gult och inte grönt som man tror.  Därför påverkas det när man byter ut de gula färgerna mot röda. och om man skall göra detta extremt noggrannt får man sitta tills man är hundra och klona och maska och det orkar jag inte med.

Det är kul att få lära sig hur man kan göra men jag hade aldrig gett mig på att försöka göra det med just denna bilden om det inte var för kursen.

Hur som helst, här är resultatet och ni får bedöma själva vad ni tycker om det.



Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Ser perfekt ut. Jag laddade ner bilden för att kunna detaljgranska ditt arbete och det är med beröm godkänt!

2010-08-24 @ 22:00:47
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Ann

Anna-Karin: Tack snälla, nu får vi bara hålla tummarna att magistern också tycker det

2010-08-24 @ 22:02:30
URL: http://annsve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0