Kulturkalaset 2010

I år har jag valt att köra filmtema på mitt Kulturkalas.

I onsdags såg Anna-Karin och jag Ond Tro, som kommer att ha premiär på biograferna i september. Det var världspremiär och jag satt bredvid manusförfattaren Magnus Dahlström. Dessvärre var filmen inte särskilt bra så jag brydde mig inte om att ta autografen eller gratulera till ett bra jobb, vilket jag garanterat hade gjort om det varit fotografen Hoyte van Hoytema som suttit bredvid mig.

Mellan filmerna på Kulturkalaset tog vi en fotorunda och hamnade på Kanaltorget där Big Glenn som Anna-Karin kallar Göteborgshjulet lyser upp mörkret.





Fler bilder finns på Flickr.

Kvällen avslutades på utomhusbion på Kronhusgården. Visa av erfarenheten att det blir tämligen kallt att sitta still utomhus hade vi i år kompletterat våra spagettistolar med var sin sovsäck. Inpuppade i våra säckar satt vi varmt och skönt genom hela filmen.

Igår gjorde vi ett nytt försök och lastade in stolar och sovsäckar i bilen men vid halv tio började det regna så vi avstod filmkvällen. Vilket såhär i efterhand känns som ett klokt beslut eftersom det inte bara var lite duggregn som kom.

Idag och imorgon är det inomhusbio på Biografen Roy och det enda som kan grusa våra planer är att biljetterna tar slut innan vi hunnit fram till kassan. Håll tummarna för oss!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Finfina bilder tycker jag som inte sett hjulet i verkligheten.

2010-08-13 @ 17:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0